Internet a online komunikácia je trendom, ktorý sa drží na vysokých priečkach popularity a obľúbenosti už niekoľko posledných rokov. Vznik internetu so sebou priniesol obrovské množstvo technologických zmien, pričom mnohé nám vo viacerých smeroch značne odbremenili život. Veľa spoločností sa s príchodom internetu presunulo do online sveta a spustilo svoje webstránky a internetové obchody, vďaka ktorým si môžeme ich produkty objednať aj z pohodlia nášho domova. Komunikácia v internetovom online prostredí spôsobila doslova revolúciu, ktorá pre nás mnohé uľahčila a sprístupnila. Internet totiž to prináša i množstvo výhod, napríklad umožňuje obchodníkom osloviť širšie a lepšie zacielené publikum zákazníkov pri pomerne nízkych nákladoch a nahradiť tlačené dokumenty na papier ich digitálnou verziou. Po príchode internetu sa tak veľmi rýchlo z neho stal nie len komunikačný, ale aj predajný nástroj. Pre značky a predajcov sa tým pádom otvorili nové možnosti, ktoré môžu využívať na propagáciu a predaj svojich produktov.
Zároveň sa však objavili i nové hrozby, pretože do online prostredia sa presunulo aj množstvo konkurenčných spoločností. I v tomto ohľade však prinášajú online komunikačné kanály a nástroje svoje výhody a neustále nové spôsoby, ktoré môžu podniky využívať na odlíšenie sa od konkurencie, či propagáciu a komunikáciu s verejnosťou. Cieľom online komunikácie, ale nie je iba úspešný predaj a dosiahnutie zisku a taktiež nestačí iba založiť web a spustiť reklamu na webovú stránku. Pri uplatňovaní úspešnej marketingovej stratégie na internete je dôležité uvažovať komplexne, pričom online komunikácia by mala byť zároveň prepojená aj s predajným obchodným modelom danej spoločnosti.
To znamená, že na predaj nevplývajú len samotné zobrazené produkty v ponuke, ale ide o komplexné pôsobenie celkového vzhľadu webovej stránky, spôsobu zvolenej komunikácie a výberu správneho typu reklamy či obsahu reklamného posolstva. Netreba zabúdať ani na optimalizáciu webu pre vyhľadávače, tzv. SEO (Search Engine Optimization), ktorá umožní dosahovať návštevnosť prostredníctvom organického vyhľadávania a zobrazovania sa vo výsledkoch na predných stránkach vyhľadávačov, ako je napríklad Google, a prispôsobenie online komunikácie pre mobilné zariadenia a tablety, ktoré môžu byť taktiež kľúčové pri nákupnom rozhodovaní.